nedelja, 12. maj 2013


Končno dober ukrep vlade?                                

    Ukrep , ki je končno nakazoval neko pravičnejšo porazdelitev bremena , pri kateri bi naj tisti z večjimi dohodki prispevali več , je bil uvedba kriznega davka. Pravičen bi bil tudi , ker bi bil časovno omejen in bi se ljudje lahko tolažili , da ga s koncem krize le ne bo več.
Sam sem bil izredno in prvič tudi pozitivno presenečen nad ukrepom te vlade. Razmišljal sem , če se nisem morda prenaglil pri negativni podobi , ki sem si jo ustvaril o njej oz. njenem delu.
     No , že drugi dan mi je bilo vse jasno. Z besedami , namesto kriznega davka , bomo uvedli DDV , so pokopali moje upe o pravični in malemu človeku prijazni vladi G. Bratušek , če jo sploh lahko tako poimenujemo. Davek na dodano vrednost bomo plačali tako tisti z najnižjimi , kot tudi tisti z najvišjimi dohodki enako , s tem da ga bomo mi z nižjimi , občutili bistveno bolj kot privilegirani in situirani. Vendar to še ni vse.
Dvig DDV-ja se je že pri skoraj vseh državah v krizi , na dolgi rok pokazal za slabo potezo , ki sproži upad potrošnje , posledično upad proizvodnje. To privede do viška delavne sile in odpuščanja. Gospodarstva , ki že sedaj komaj plačujejo davke , se utegnejo bodisi zateči k sivi ekonomiji , bodisi svoja podjetja zapreti ali pa jih preseliti v gospodarstvu prijaznejše države in davke plačevati tam. Poleg tega bo s tem odbila potencialne tuje gospodarstvenike in podjetnike , ki bi utegnili pri nas odpreti podjetje , zaposliti našo delavno silo in davke plačevati nam.

    Poleg tega se mi je postavljalo vprašanje , zakaj so se tako nenadoma premislili in prešli iz kriznega na DDV in to tik pred oddajo dokumenta v Bruselj. Edini logičen odgovor , glede na to , da se jih večina z njim ne bi strinjala je , preprečitev možnosti za pogajanja in upoštevanja še drugih mnenj.
    Razlaga predsednice vlade je bila: » Odločili smo se , da bomo namesto kriznega davka uvedli DDV , ker je to trajni in strukturni ukrep in ne le začasni?!« In to naj bi bila obrazložitev predsednice vlade republike Slovenije?! Ne znam si predstavljati , da bi kdorkoli s tem odgovorom lahko bil zadovoljen. Seveda nas je potolažila , da bo povprečno gospodinjstvo dvig davka na dodano vrednost stal le borih 2,3 evra na mesec.
Glede na strategijo , ki jo uporablja zdajšnja vlada in strategijo , ki jo je uporabila za preboj na oblast , sem ostal skeptičen. Na portalu RTV Slovenije sem opazil komentar nekega brokerja , citiram: »Dvig DDV-ja za 2 odstotni točki pomeni, da bomo plačali 10 % DDV-ja več, jasno?«  Meni ni , zato sem raziskoval naprej. Na spletnem portalu DRUGI SVET poročajo , da so na podlagi podatkov statističnega urada , o porabi gospodinjstev po skupnih izdatkih za leto 2010 , s preprostim izračunom prišli do povsem druge vrednosti. Vrednost se za 9,7 krat razlikuje od vrednosti , ki nam jo je predstavila G. Bratušek. Po teh izračunih znaša 22,3 evra na mesec.

   Ne vem , ali naj me skrbi bolj slaba matematika premierke ali način s katerim obvladuje javnost  in vzdržuje oblast. Če ima laž res kratke noge , smo vendarle lahko optimistični. 
Brezplačni SMS-i true
Storitev sponzorira Mobitel. ’Drugi

1 komentar:

  1. Nenadne spremebe nove vlade , med drudim tudi odločitve o dvigu kriznega oz. DDV-ja , pavšalne , zavajajoče ocene zbujajo pri ljudeh sum o kredibilnosti in učinkovitosti vlade G. Bratušek.

    OdgovoriIzbriši